Automotive

Czerwiec 11 2019

Branża Automotive charakteryzuje się bardzo rygorystycznym podejściem do przestrzegania ustalonych KPI (Key Performance Indicators). Z uwagi na bardzo ograniczone zapasy oraz dynamiczne zarządzanie produkcją, przestrzeganie KPI jest kluczową kwestią wg której oceniany jest operator logistyczny.

Prekursorem rozwiązań logistycznych w sektorze motoryzacyjnym jest firma Toyota, która jako pierwsza wprowadziła pojęcie just in time. Produkcja w systemie just in time pozwalała zmniejszyć zapasy międzyoperacyjne i wydajnie produkować tylko takie ilości towarów, jakie wcześniej zostały zamówione, a także zminimalizować marnotrawstwo i straty do których dochodziło w procesach produkcyjnych.

System stworzony przez Toyotę zaczął funkcjonować na całym świecie i stał się wzorem dla przemysłu samochodowego. Firma Ford wprowadził go w latach 90. XX w. a dziś stosuje go większość liczących się na rynku firm.

Toyota Production System, który z założenia pomaga pracownikom i kierownictwu w identyfikowaniu obszarów wymagających dokształcenia i poprawienia umiejętności, pozwolił na redukcję nadprodukcji, przy utrzymaniu jakości na jak najwyższym poziomie, spełnieniu oczekiwań klientów, i to mimo niskich kosztów.