DoubleDeck jako sposób na optymalizację kosztów transportu.

Wrzesień 13 2019

Dzisiejsza sytuacja na rynku przewozów drogowych nie napawa optymizmem. Ciągle słyszy się o problemach firm transportowych, które borykają się z problemem niedostatecznej ilości kierowców a także zawiłymi przepisami prawnymi. Według prognoz sytuacja ta nie powinna poprawić się w najbliższym czasie. Ilość kierowców odchodzących na emeryturę jest znacznie wyższa niż liczba młodych osób zdobywających uprawnienia do kierowania pojazdami ciężarowymi. Zawód kierowcy nie jest już tak atrakcyjny a ponadto brakuje odpowiednio ukierunkowanej edukacji oraz szkół o profilu kierowcy. Problemy przewoźników bardzo mocno oddziałowują na klientów, którzy mają problem z wysyłką zamówień do odbiorców i tym samy z realizacją biznesu.

W końcu to firmy transportowe i sama usługa przewozu powodują, że produkt staje się towarem handlowym. Europa stoi zatem przed wyzwaniem jakim jest brak potencjału przewozowego oraz narastające problemy sektora transportu w tym brak jednego harmonijnego rynku. Już dziś widać wiele inicjatyw mających na celu optymalizację łańcucha dostawa a także samej usługi przewozu. Autonomiczne ciężarówki, platooning, dłuższe zestawy transportowe, inwestycje w kolej oraz transport intermodalny czy Uber freight to tylko niektóre z pomysłów dla efektywniejszego wykorzystania przestrzeni ładunkowych.

zd-mail-04

Takie rozwiązanie dedykowane jest dla firm produkcyjnych a także handlowych, które mają lekkie i niepiętrowane produkty, a wysokość palet nie przekracza 130-140 cm. Piętrowane palety mają wtedy całkowitą wysokość 260-280 cm. W firmie Logius wykorzystujemy podwójne podłogi w naczepach typu Firanka, Chłodnia a także Izoterma. Wszystko w zależności od potrzeb klienta. Podwójna podłoga w naczepie to sposób na optymalizację kosztów oraz maksymalne wykorzystanie przestrzenie ładunkowej! Istnieje wiele możliwości konfiguracji tego typu naczepy a wysokość drugiej podłogi może być inna dla każdego przęsła.

Jednym z rozwiązań stosowanych przez LOGIUS Logistics jest wykorzystanie tzw. podwójnej podłogi w naczepie inaczej nazywanej  DoubleDeck/Dopelstock (DD). Dzięki temu rozwiązaniu uzyskujemy dwie podłogi w naczepie i możemy załadować 2 x 33 Palety (euro wymiar) czyli razem 66 palet. Jest to zatem 100 % więcej niż w przypadku normalnej standardowej naczepy 13,60 z jedną podłogą.

W tym przypadku mamy jednak dwa ograniczenia:

  • Waga nie może ona przekroczyć 25 ton  dla 66  palet (120×80 cm).
  • Wysokość całkowita naczepy wykorzystana jest dla dwóch rzędów palet zatem nie mogą one być zbyt wysokie.

 

W firmie Logius wykorzystujemy podwójne podłogi w naczepach typu Firanka, Chłodnia a także Izoterma. Wszystko w zależności od potrzeb klienta. Podwójna podłoga w naczepie to sposób na optymalizację kosztów oraz maksymalne wykorzystanie przestrzenie ładunkowej! Istnieje wiele możliwości konfiguracji tego typu naczepy a wysokość drugiej podłogi może być inna dla każdego przęsła.