Wysyłka FCL (Full Container Load), podobnie jak wysyłka FTL, oznacza pełny ładunek, jeśli chodzi o wysyłkę towarów za ocean.
Standardowy rozmiar przesyłki FCL to 6 palet w kontenerze 20 stóp i 12 palet w kontenerze 40 stóp. Mówiąc prościej, jeśli masz cenne lub nieporęczne towary, oraz wolisz nie dzielić przestrzeni w kontenerze z innymi ładunkami i ryzykować skażeniem lub uszkodzeniem, zakup całego kontenera może być najmądrzejszą decyzją. Czasami FCL wypełnione do połowy jest bardziej opłacalne, ponieważ nie ma żadnych opłat manipulacyjnych ani konsolidacyjnych za przesyłki LCL za towary luzem. Odpowiedzialność w działalności importowej i eksportowej jest zasadniczo różna dla każdej z tych opcji, czasami spoczywa na odbiorcy, a innym razem na spedytorze.
Firmy transportu morskiego oferują różnorodne kontenery, które różnią się rozmiarem i funkcją. Należą do nich:
- standardowe suche pojemniki,
- kontenery chłodnicze,
- kontenery zbiornikowe,
- kontenery płaskie,
- składane kontenery płaskie.

Średnia długość każdego z tych pojemników wynosi 20 lub 40 stóp. Po wybraniu kontenera często można zorganizować załadunek kontenera przez załadowcę lub samodzielnie załadować ładunek na żywo. Podczas gdy ładunek rzeczywisty może być tańszy, załadunek i rozładunek nadawcy może być bardziej wydajnym wykorzystaniem czasu.
Po zapakowaniu kontener jest wysyłany do portu i ładowany na statek towarowy. Po przybyciu do miejsca docelowego, w zależności od wybranego rodzaju dostawy, kontener zostanie rozładowany i dostarczony do odbiorcy. Z tego powodu FCL jest najbezpieczniejszym i najszybszym sposobem wysyłania towarów statkiem towarowym, szczególnie towarów cennych.
