Transport morski

Współczesny handel międzynarodowy wymaga często przewożenia dużych ilości ładunków pomiędzy odległymi punktami na mapie świata. Aby osiągnąć jak największą efektywność przy jednoczesnym zachowaniu realnego i przewidywalnego czasu tranzytu warto skorzystać z wysyłek całokontenerowych FCL.

W Logius sp. z o.o. tworzymy nasz produkt morski opierając się na współpracy z zaufanymi i rzetelnymi partnerami takimi jak armatorzy, przewoźnicy oraz terminale portowe i kontenerowe. Daje nam to pewność, że rozwiązania jakie dostarczamy każdorazowo naszym klientom są uszyte na miarę ich potrzeb i oczekiwań a każdy etap procesu transportowego będzie przebiegał w niezachwiany sposób.

Poza transportami FCL zajmujemy się również organizacją wysyłek LCL (przy mniejszych wolumenach). Konsolidacja ładunków następuje w portach polskich oraz niemieckich.

Dodatkowo oferujemy również usługi celne takie jak odprawa eksportowa i importowa, oraz ubezpieczenie CARGO.

Zalety i wady: LCL vs FCL

Musisz być w stanie zapełnić cały kontener swoimi towarami.

Nie musisz zapełniać całego kontenera towarami.

LCL umożliwia wysyłanie mniejszych wolumenów, które mogą być przydatne w przepływach pieniężnych, ponieważ są tańsze niż FCL

FCL jest dostarczany szybciej niż LCL, ponieważ procedury celne i kontrolne są prostsze, ponieważ jest to towar warty jednego kontenera, a nie kilku różnych dostawców.

FCL działa jednak taniej na jednostkę. Ponadto opłaty importowe są stałe, co oznacza, że nie są skalowane według wielkości, co oznacza, że płatności są takie same niezależnie od wielkości.

Gdy przesyłka LCL dociera do portu, różne przesyłki muszą zostać skonsolidowane, dokumenty dopasowane do każdej pozycji w kontenerze, a następnie posortowane. Dlatego przesyłki LCL zwykle trwają dłużej niż FLC, a każda przesyłka musi zostać sprawdzona i może zostać poddana kontroli celnej.

FCL ma mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia towarów, ponieważ pojemnik zawiera tylko Twoje towary

LCL nie ma gwarancji na inne towary wysyłane w tym samym pojemniku (np. Towary żrące, śmierdzące lub płynne), co oznacza, że istnieje większe ryzyko uszkodzenia Twoich towarów.

Kierunki obsługiwane przez Logius sp. z o.o. w ramach spedycji morskiej:

Ameryka Północna | Ameryka Południowa | Afryka | Bliski Wschód | Daleki Wschód | Australia | Nowa Zelandia

Rodzaje realizowanych transportów morskich:

Kontenery
klasyczne DV

Przeznaczony dla towarów w opakowaniach kartonowych, paczkach, skrzyniach, workach, balach, paletach oraz bębnach

Kontenery
klasyczne HC

Przeznaczone są do transportu ładunków ponadgabarytowych, dzięki temu że są wyższe o około 30 cm od standardowego kontenera.

Kontenery
Open Top

Dzięki możliwości ładowania od góry przeważnie przewożą towary sypkie. Jednak nie jest to jedyny rodzaj przewożonego ładunku tymi kontenerami.

Kontenery
Flat Rack

Sposób składania ścian do wewnątrz  umożliwia przewożenie towaru o nietypowym kształcie i sposobie załadunku.

Przesyłki
Break-Bulk

Ładunek zostaje załadowane luzem na statek. Jeśli port nie ma możliwości do załadunku kontenerowego lub przewożony jest towar pondgabarytowy.

Drobnica
LCL

Jest to łączenie niewielkich przesyłek (między innymi od różnych dostawców dla różnych odbiorców) w celu transportu ich w jednym kontenerze

Powierzając nam swoje ładunki mogą mieć Państwo pewność, że każdy transport traktowany jest przez nas priorytetowo a przedstawiane rozwiązania uwzględniają Państwa wymagania i dają pewność sprawnej realizacji.